2015. november 30., hétfő

Az én házaim


Miután már húsz könyvem megjelent -- elgondolkodtam.
Nem azon, hogy miért csinálom ezt, hanem azon, hogy miről is írok.

Csaknem minden történetem központi helyén  fontos "főszereplő" a HÁZ, amely a történet alakjainak otthona. Nekem soha nem volt és nem is lesz házam... akkor ez valami elfojtott vágyból fakad?

Végül is, mindegy: otthont igyekszem teremteni a fontos szereplőknek, mert ez alap.

Újabb könyv csírája növöget elmémben, bár még be sem fejeztem azt a történetet, amelyiken éppen dolgozom...
Nincs ebben semmi szokatlan: bevillan valami, aztán nem hagy békén... akaratomtól függetlenül növekszik, terebélyesedik. Azért van az, hogy általában türelmetlenül várom a  Kiadónak átadott kézirat megjelenését, mert valamiért -- ezt magam sem értem --, de addig nem írok, nem kezdek új történetbe, amíg az előző nem fogható, olvasható. Akkor megnyugszom és átadom magam a fejemben már nagyjából kialakult újabb mesének.

Célom a szórakoztatás, de azért becsempészek némi elgondolkodásra érdemes nüánszot is mindegyik lektűrbe. Nem hangsúlyosan, csak amúgy mellékesen.

Miért is írom le most ezt?
Ismét házat "építek" elmémben! Nem a ház, az épület lesz a főszereplő, hanem a lakói... nem egy "otthon", hanem több, és mindegyik más.

Még csak idáig jutottam a gondolataimban, illetve a többi foszlányként, szavakba még nem önthetően zsong bennem.

Izgalmasat, érdekeset szeretnék írni egy házról és annak tulajdonosáról, lakóiról.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése